HORA DE TRIAR BÉ

 


Ignorant les  necessitats reals del sistema educatiu del país, la Conselleria continua endavant amb les seves obsessions ideològiques i es marca com a prioritat del procés d’escolarització per al curs 2024-2025 la insistència a estimular l’elecció, per part de les famílies, d’una llengua distinta a la del Projecte Educatiu del Centre.

L’actual Conselleria ha donat mostres al llarg de tot el curs de la seva clara voluntat d’erosionar l’ensenyament en català, fins ara pedra angular del sistema educatiu propi. Mentrestant, la confusió i la falta de transparència han estat la tònica habitual de tot el procés. Ara, a la fi, arriba el moment de saber triar.

La matriculació al primer ensenyament tendrà lloc -de manera presencial i al propi centre assignat- al llarg de la setmana que ve i, en el cas de la primera matrícula (normalment als 3 anys), les famílies hauran de marcar expressament una casella amb la llengua oficial de la seva elecció.

És per això que serà tan important el paper dels professionals en l’acompanyament de les famílies en aquesta important elecció, ja que hi aportaran la informació contrastada, l’evidència científica i els criteris pedagògics que requereix una decisió racional i correctament raonada. En definitiva, la millor elecció per a l’ensenyament dels seus fills i filles.

Recordam alguns dels arguments en favor de l’ensenyament en català que s’han anat repetint aquests mesos per part de tota la comunitat educativa:

-Ara és el moment de ratificar la confiança de les famílies en un model educatiu propi, que ha demostrat el seu èxit durant dècades: l’ensenyament en català.

-Aquest és l’únic model que garanteix «el coneixement de les dues llengües oficials al final de l’etapa obligatòria», tal com mana el nostre ordenament jurídic.

-L’ensenyament en català permet que tots els alumnes, independentment del seu perfil lingüístic inicial, aprenguin la llengua del país, cosa que garanteix la igualtat d’oportunitats i la cohesió social.

-És important no deixar-se intoxicar per les obsessions ideològiques de determinats sectors que generen conflicte allà on no n’hi havia. És el moment de confiar en els professionals docents que els sabran acompanyar bé en un procés tan important per a totes les famílies.

-Animam totes les direccions a informar molt bé les famílies dels avantatges de l’ensenyament en català i dels inconvenients de no fer-ho.

-Recordar sempre que la llengua elegida al primer ensenyament (unes hores setmanals només a Infantil) no té continuïtat més enllà de l’etapa i que l’infant ha d’estar preparat (especialment en la competència oral) per abordar la Primària i el repte de la lectoescriptura en català, que continuarà sent la llengua del Projecte Lingüístic de Centre. A Primària els infants continuaran havent d’aprendre (i ser avaluats) en català i no és recomanable partir amb un handicap inicial innecessari.

En definitiva, després de dècades des de la seva posada en marxa, l’ensenyament en català continua sent la millor opció per als infants de les famílies que la setmana que ve estan cridades a matricular els seus fills i filles per primera vegada.

MÉS INFORMACIÓ:

20 raons:
https://assembleadocentsib.blogspot.com/2024/04/20-raons-per-triar-lensenyament-en.html

Pla Pilot/Primer Ensenyament:
https://assembleadocentsib.blogspot.com/2024/04/eleccio-de-llengua-al-pla-pilot-i-al.html


Més recent Anterior

Formulari de contacte