Després de més de quaranta anys d’autonomia, i a pesar dels notabilíssim canvis experimentats al llarg d’aquestes dècades, l’ensenyament continua essent el major pilar de la normalització lingüística i una de les bases més fermes per a la cohesió del país.
Ara, des de la mateixa Conselleria d’Educació es volen dinamitar els pilars d’un sistema educatiu exitós i àmpliament avalat pel suport de la comunitat educativa. Els reiterats anuncis sobre la voluntat d’afeblir l’ensenyament en català i, sobretot, sobre la intenció de segregar els alumnes per raó de l’idioma, han alarmat els docents i el conjunt de la comunitat educativa.
La legislació consolidada al llarg d’aquestes dècades (1) obliga les administracions a actuar en favor de la promoció i normalització del català, (2) preveu la capacitació plena dels alumnes en les dues llengües oficials al final de l’etapa obligatòria, (3) blinda els mínims d’ensenyament en català a tots els nivells i (4) prohibeix expressament la segregació dels alumnes per qüestió de llengua.
La Conselleria insisteix en les seves intencions i assegura al mateix temps que no modificarà la legislació vigent. Però és això possible? Què diu exactament la legislació?
Trobareu aquí el recull legislatiu de la normativa vigent en matèria de llengua i ensenyament. Sembla que ens convendrà tenir-lo a mà.