Reivindicam el compliment dels PLC i instam els responsables que facin la seva feina, donam suport al Politècnic, defensam els nostres drets laborals i exigim la retirada del Pla Pilot.
L’Assemblea de Docents s’ha reunit per primera vegada aquesta curs escolar, dijous 21 de novembre a l’IES Santa Maria, per tractar diversos temes, entre els quals destacam un inici de curs marcat pel retard i la improvisació en l'adjudicació de les places, la incomprensible renúncia a crear 2000 places d'FP públiques amb fons del Ministeri, la incertesa pel desmantellament progressiu de l'IES Politècnic, la desinformació i opacitat sobre el fracassat Pla Pilot i la lliure elecció de llengua, la necessitat de fer complir el Decret de mínims i els PLC (projecte lingüístic de centre), la vulneració dels drets laborals...
ACORDS PRESOS DURANT L’ASSEMBLEA:
Respecte l’inici de curs, instam la Conselleria a revisar els fets ocorreguts. No es pot tornar a començar el curs amb l'angoixa que genera la incertesa d’un col·lectiu que no sap el seu destí fins poques hores abans. A més, volem recordar la importància de cobrir les places en el mínim temps possible per tal que els nostres alumnes tinguin l’atenció que es mereixen.
Iniciarem una campanya des de les assemblees de centre de suport a les demandes de la comunitat educativa de l‘IES Politècnic, a la vegada que denunciam les maniobres de la Conselleria per potenciar i derivar recursos a la concertada. El pla de la Conselleria és anar extingint 300 places públiques de Secundària, en un context de creixement escolar continuat, per derivar-les a altres centres públics ja colapsats o a centres concertats propers. Hi ha cinc escoles adscrites a l’IES Politècnic que perdran el seu institut de referència i docents amb plaça definitiva que no saben on seran desplaçats.
Exigim a la Conselleria la retirada del Pla Pilot i a no aplicar-lo a Secundària perquè no hi ha cap argument pedagògica ni dada objectiva que justifiqui la necessitat d’aquest Pla. Ben al contrari, les dades recents publicades sobre del nivell de català de 4t Primària evidencien la necessitat de dedicar recursos públics per tal de millorar el nivell de la llengua català.
A més, recordam que la funció d’Inspecció educativa i del Equips Directius és la de vetllar pel compliment dels PLC i el Decret de mínims i, per això, els intam a fer la seva feina. No hem d’oblidar que en el context actual s’estan produint situacions com en aquest inici de curs escolar, amb l’assetjament cap a professorat i alumnat que vol exercir el seu dret d’expressar-se en català, dret i deure que es recull en els PLC.