L'Assemblea de Docents ha presentat aquest divendres horabaixa a la llibreria Lluna de Palma el seu dossier sobre el primer mig any d'aplicació del TIL a la nostra comunitat.
El resultat d'aquest experiment és poc agradable: el TIL naufraga i, a més, no s'aplica tal i com s'hauria d'aplicar.
El dossier que podeu consultar aquà es basa en les dades recollides per l'Assemblea, dels informes d' ADESMA, aixà com l'estudi realitzat per FEDEA juntament amb la Universitat Carlos III sobre l'aplicació del model bilingüe a la comunitat de Madrid i de l'opinió d'especialistes com David Marsh, expert en metodologia AICLE.
Les principals conclusions són les següents:
- El que es fa a les aules no és tractament integrat de llengües
- La implantació del nou model lingüÃstic no s’ha dotat de recursos suficients
- Alumnes, famÃlies i professors ho paguen, especialment els alumnes amb més dificultats
- Les instruccions del decret d'aplicació no diuen gran cosa i, a més, arriben tard
La Conselleria ha volgut imposar un model que ells mateixos desconeixen i qui ho paga són, principalment, els alumnes. Un model que fa aigües de per tot i que no té cap justificació pedagògica, sinó electoral. El TIL naufraga sense que la Conselleria faci res per evitar-ho. El seu silenci és la mostra més clara del seu menyspreu per l'educació pública.
La nau del TIL, espellifada, mal equipada, mal tripulada, es mou a mercè de l’onatge, sense rumb fix. Enmig de la travessia, amb diverses vies d’aigua obertes, rep instruccions per arribar a port. Instruccions que no ajuden gaire els tripulants: que s’orientin per l’estrella Polar, i poc més.
Hem de continuar aquest trajecte? No seria millor asseure's i pensar-s'ho una mica?
El resultat d'aquest experiment és poc agradable: el TIL naufraga i, a més, no s'aplica tal i com s'hauria d'aplicar.
El dossier que podeu consultar aquà es basa en les dades recollides per l'Assemblea, dels informes d' ADESMA, aixà com l'estudi realitzat per FEDEA juntament amb la Universitat Carlos III sobre l'aplicació del model bilingüe a la comunitat de Madrid i de l'opinió d'especialistes com David Marsh, expert en metodologia AICLE.
Les principals conclusions són les següents:
- El que es fa a les aules no és tractament integrat de llengües
- La implantació del nou model lingüÃstic no s’ha dotat de recursos suficients
- Alumnes, famÃlies i professors ho paguen, especialment els alumnes amb més dificultats
- Les instruccions del decret d'aplicació no diuen gran cosa i, a més, arriben tard
La Conselleria ha volgut imposar un model que ells mateixos desconeixen i qui ho paga són, principalment, els alumnes. Un model que fa aigües de per tot i que no té cap justificació pedagògica, sinó electoral. El TIL naufraga sense que la Conselleria faci res per evitar-ho. El seu silenci és la mostra més clara del seu menyspreu per l'educació pública.
La nau del TIL, espellifada, mal equipada, mal tripulada, es mou a mercè de l’onatge, sense rumb fix. Enmig de la travessia, amb diverses vies d’aigua obertes, rep instruccions per arribar a port. Instruccions que no ajuden gaire els tripulants: que s’orientin per l’estrella Polar, i poc més.
Hem de continuar aquest trajecte? No seria millor asseure's i pensar-s'ho una mica?