divendres, 22 d’abril de 2016

No a les proves LOMCE de Primària

L'Assemblea exigeix que s'aturin les proves tal i com ja han fet d'altres comunitats autònomes com País Basc, Navarra, Canàries o Catalunya

A l'assemblea d'avui a l'IES Sureda i Blanes, els docents hem decidit exigir al Govern que es deixi de pràctiques dilatòries i missatges confusos, i aturi d'una vegada les proves LOMCE tal i com ja han fet d'altres comunitats.

Després de la reunió informativa mantinguda el passat dimarts 19 d'abril amb membres de la Conselleria d'Educació i companys dels sindicats, encara tenim més clar que aquestes proves no tenen cap justificació pedagògica ni cerquen millorar el sistema educatiu, i ens hi seguim oposant com ja ho vàrem fer el passat curs. Unes proves de les quals encara no en coneixem el format, que exclouen del sistema educatiu l'alumnat més vulnerable, i que serviran per fer rànquings als centres, encara que la Conselleria ho negui.

En uns moments de fortes retallades com els que estam vivint, no acceptam que es faci una despesa de 140.000€ en unes proves sobre les quals la pròpia Conselleria ha admès deficiències i poca fiabilitat, quan tenim centenars d'alumnes estudiant a barracons i en condicions inacceptables (amb aquests doblers es podrien contractar mestres per desdoblar grups, atendre als infants amb més necessitats...) Ens negam a que els resultats de les mateixes, en el cas de 6è, s'enviïn als centres de Secundària ja que no tenen cap validesa.

A més, consideram que l'organització d'aquestes proves ja ha causat prou problemes als centres educatius, i el fet d'ajornar-les fins finals de maig o començaments de juny no farà sinó empitjorar aquest caos.

Exigim que el Govern es comprometi a fer unes proves que parteixin d'un model propi consensuat, que retorni la confiança en la feina dels docents, i amb un Pla de Millora que vengui avalat per un pressupost que ara mateix no existeix.

Per tots aquest motius, des de l'Assemblea de Docents feim una crida a tots els claustres i equips directius a boicotejar les proves LOMCE, fent tot el possible per aturar-les, informant les famílies i, en qualsevol cas, que no les passin a cap nin, si els pares han mostrat la seva oposició.

Ara més que mai, cal recordar que, quan ens mantenim units i sabem respondre com a col·lectiu, no hi ha imposicions possibles.