VALORACIÓ PLA PILOT 2025

 

La presidenta Prohens i el conseller Vera a la inauguració del Batixllerat concertat de La Salle de Maó

Frau i incoherència en el Pla Pilot 2025.

Incompliment flagrant dels requisits del Pla Pilot 2024.

Aquesta segona edició del Pla Pilot insisteix en els errors de la primera convocatòria: 


–Segregador
–Discriminatori
–Innecessari
–Imposat en contra de la comunitat educativa
–Dubtosament legal
Torna a significar l’intent de desmantellament fraudulent de l’ordenament vigent, a partir d’una estratagema per esquivar el Decret de Mínims, l'autèntic objectiu a batre o esquivar.

L’únic objectiu del Pla és trobar un subterfugi per, de manera il·legítima, generalitzar a tot l’ensenyament la preferència lingüística de les famílies, un dret no reconegut pel nostre ordenament més enllà del primer ensenyament.

L’espúria introducció de l’opció lingüística personal en el sistema educatiu és  l’única motivació del Pla, ja que els centres ja tenien la capacitat de generar els seus PLC d’acord amb la seva realitat i objectius, i podien  acollir-se a les excepcions previstes pel mateix Decret de Mínims.

No calia cap Pla específic per això. Ja era possible, d’acord amb la legislació, que cada centre dissenyàs lliurement el  seu PLC.

El Pla Pilot, però, es proposa objectius que no estan previst a la legislació:
–Dissenyar els PLC en funció de les preferències dels pares.
–Segregar els alumnes en funció de l’opció lingüística de les seves  famílies.
–Incentivar activament que determinades assignatures que fins ara s’havien de fer en català per llei, es passin a fer en castellà.
–Afavorir econòmicament els centres que vulguin participar en l’estratègia de la Conselleria i, per tant, discriminar la resta de centres.
–Incentivar l'arraconament del català a l’ensenyament a través  d’una forta injecció econòmica. Els centres adherits són regats amb desenes de milers d'euros públics. El  Pla Pilot està pensat per donar més a qui més té.

El fals Pla Pilot (s'aplica a 5 nivells educatius sense cap tipus d'avaluació ni seguiment) no s'adequa al context, ni es guia per criteris pedagògics, ni és avaluat amb  un mínim de rigor. No és més que una gran estafa.

Camuflant la mesura com un suposat Pla Pilot, es pretén esquivar la normativa  vigent. Aplicant-lo sense avaluació prèvia/final a 5 nivells educatius es  consuma el frau.

Vegeu:
Document complet
Resolució Pla Pilot 2025

Més recent Anterior

Formulari de contacte