dilluns, 24 de febrer de 2014

Bauçà acusa els professors de fer política a les aules i els convida a presentar-se a les eleccions

La ignorància o mala fe del president ha tornat a aixecar el recel de l'Assemblea en les declaracions radiofòniques a la Ser, en què nega que hi hagi conflicte educatiu a l'escola concertada i menteixi de com han anat les negociacions, de forma especial quant al trilingüisme

Les paraules del President Bauzá al programa Hoy por hoy de la cadena SER, tornen a ser una provocació i una bona mostra de la poca voluntat del Govern de resoldre el conflicte educatiu obert a les Balears. Des del Comitè de Vaga de l'Assemblea de Docents denunciam que Bauzá s'amaga una vegada més amb mentides i inexactituds, davant un conflicte en el què no ha estat capaç de donar la cara i posar-se al capdavant en la seva resolució.
Les seves paraules ens mostren una manera caciquil d'entendre la política, alhora que denoten poca cultura democràtica (i no només democràtica) per part de qui les emet. Qual messies redemptor, amb el seu parlar il·luminat, el president ens vol convèncer que quan ell es posa al “capdavant”, 10.000 persones representen el sentir de tota la societat balear, mentre que la protesta contra el TIL no estava beneïda i a més, la majoria hi anaren enganats. (http://www.cadenaser.com/espana/audios/hare-todo-mano-paralizar-prospecciones-petroliferas/csrcsrpor/20140224csrcsrnac_17/Aes/ min. 14 al 23).

Entre d'altres coses, i davant les més de 271 dimissions de directius i caps de departament dels centres educatius, el president Bauçà acusa el professorat de fer política a les aules. Aquest ha estat el seu primer argument per defensar la Llei de Símbols, perquè no es faci política a les aules.

El president Bauzà menteix quan diu que el problema és a l'escola pública, però se veu que no sap: que el TIL no afecta d'igual manera a l'escola publica, l'escola concertada i l'escola privada; que la vaga indefinida es va desenvolupar també a l'escola concertada, on molts de companys han patit represàlies de diverses maneres, molts perdent la feina.

Senyor Bauzà, si el vostre objectiu fos acabar amb el fracàs escolar, el primer que faria seria adreçar-se a la comunitat educativa per veure com entre tots podem abordar els problemes que té el nostre sistema escolar i per cercar quines són les causes d'aquest fracàs. La realitat és que vostè només xerra de fracàs escolar per justificar allò que no té caps ni peus. Però no ha fet cap esment ni un al més del 50% d'atur juvenil ni a la manca de sortides laborals per al personal més qualificat.

En el reguitzell de falses veritats, el president Bauçà ha mentit en afirmar que l'Assemblea no volia negociar si no es retirava el TIL, quan és absolutament fals. A la mesa negociadora es va proposar, per part dels treballadors, que s'anassin negociant tots els punts i que es deixàs el polèmic TIL com a darrer punt. I el Govern girà la truita i digué que si no se solucionava el conflicte amb el TIL no volien negociar la resta. Se veu que no s'ha llegit les actes.

Així mateix ha mentit el president quan afirma que el govern ha fet concessions -cap no ha estat materialitzada- i, sobretot, quan diu que les negociacions segueixen a les meses sectorials -a les quals està exclosa l'Assemblea, de forma explícita-. Per tant, d'una banda, el president assenyala l'Assemblea de Docents com a part interlocutora en les negociacions i per l'altra se l'exclou de les negociacions.

L'ensenyament de tres llengües -quatre fins i tot- als centres educatius ha anat creixent gradualment a l'educació, en consens amb pares i professors mitjançant tot tipus de programes com ara el denominat Seccions europees. Per tant, el professorat sempre ha defensat l'ensenyament d'idiomes.

Senyor Bauzà, si el vostre objectiu fos acabar amb el fracàs escolar, el primer que faria seria adreçar-se a la comunitat educativa per veure com entre tots podem abordar els problemes que té el nostre sistema escolar i per cercar quines són les causes d'aquest fracàs. La realitat és que vostè només xerra de fracàs escolar per justificar allò que no té caps ni peus.