dilluns, 20 de juliol de 2015

Classes de repàs (hemeroteca 17 de juny - 17 de juliol de 2015)

Tancàvem, ara fa un mes, la repassada amb un article d’en Melià que ens instava a no estotjar les camisetes verdes i obrim aquesta d’ara amb una post de Cristòfol Soler, expresident del Governi del parlament de les Illes, en què diu que “els docents sou la columna vertebral del nostre país. Sense vosaltres els canvis no haurien estat suficientment contundents. Haureu de continuar sempre alerta. No afluixeu !!”

Moltes de gràcies per recordar al poble que la feina dels docents és la columna vertebral d’un estat, que sense educació només hi ha misèria, pobresa i pobles esclaus. Nosaltres continuam en la defensa d’una educació pública de qualitat i en català que conté 10 punts, molts dels quals no han quedat resolts:

Aquestes són les reivindicacions aprovades per consens per l'Assemblea de Docents:

  1. Suspensió de tots els expedients sancionadors que s'iniciïn amb intenció clarament repressiva prèvia i durant la vaga.
  2. Retirada del decret TIL.
  3. Retirada del projecte de decret de Convivència i la Llei de símbols.
  4. Beques de transport i menjador efectives i convocades en el temps i forma adient. Dotació suficient i eficient perquè es pugui dur un bon pla de reutilització de llibres.
  5. Recuperació de les plantilles, del professorat d'Atenció a la Diversitat i de les ràtios anteriors a les retallades.
  6. Substitucions immediates de les baixes.
  7. Baixes 100% remunerades.
  8. Contractació dels interins durant els mesos de juliol i agost.
  9. Recuperació dels complements perduts i reconeixement de nous sexennis des de l'1 de juny de 2012 i acompliment de l'acord salarial de 2008 per l'escola concertada.
  10. Petició a la Conselleria d'Educació que insti al Govern Central a retirar la LOMQE.
 En la nostra tasca d’aturar la LOMQE, hem interposat 4 recursos:

L’Assemblea de Docents segueix aportant noves mesures per aturar la LOMQE i avui ha interposat quatre recursos contenciosos. El col·lectiu valora positivament la declaració en contra de la LOMQE feta pels partits que han de formar el Govern de les Illes.

L’Assamblea de Docents segueix en la seva activa tasca contra la imposició de la LOMQE a les escoles i instituts de les Illes Balears. Seguint el programa de treball desenvolupat pel comitè de vaga i les comissions, els docents han interposat quatre recursos contenciosos administratius contra els Decrets 34/2015 i 35/2015, que fixen els currículums d'ESO i Batxillerat, i contra les seves ordres d'aplicació.”

I mentre en Wert assegura que no la paralitzarà ni ara ni mai (encara que l’enviïn a França), El nou ministre d'Educació, Íñigo Méndez de Vigo, s'ha mostrat disposat aquest dimarts a refer els ponts de diàleg entre les comunitats autònomes, el sector educatiu i el govern espanyol que fins ara José Ignacio Wert havia trencat. Durant la seva primera sessió de control al Senat, Méndez de Vigo ha anunciat que té la intenció de reunir-se "immediatament" amb els consellers autonòmics i la comunitat educativa amb l'objectiu l'objectiu per " buscar un consens necessari" per garantir un sistema educatiu "estable i de qualitat".

No serà que hi ha governs com el d’Aragó que ja han començat els tràmits per paralitzar una llei que aboca l’ensenyament al fracàs?

Mentrestant, aquí, a les Illes, en Martí March anuncia que no pot prendre mesures de moment pel que fa a l’inici de curs i que no queda d’altra!! Que és materialment impossible. Uroooo, ja hi som!!

Que no hem explicat, perquè disposam d’assessoria jurídica que és possible una altra via?? Efectivament, hi ha la possibilitat del Decret Llei:

«En diferents ocasions hem apuntat en públic sobre la necessitat de resoldre aquest assumpte per la via del decret llei. Aquest instrument legislatiu és, òbviament, legal i s'ajusta plenament a la declaració institucional de rebuig feta pública en el Consell de Govern a la qual fa referència l'acord»,

Idò no, erra que erra, i ara, el que és pitjor, ja hi ha instruccions per a les direccions en què s’insta a aplicar els horaris de les assignatures de la LOMQE sense els claustres.

No sabem si, a conseqüència del posicionament del soci de govern, Podemos, demanant més contundència contra la llei Wert o bé de demandes de coratge i d’intervenció d’altres partits, com el Pi, la qüestió és que s’han enviat noves instruccions, encara que continuen sent insuficients i que ja són objecte de discrepància: La decisió de la Conselleria d'Educació de Martí March d'aplicar la LOMQE intentant minimitzar-ne els efectes ha rebut crítiques d'un dels socis del Pacte. Podem qüestiona que la posició del conseller respecte a la llei educativa i les mesures que s'ha anunciat que es prendran per suavitzar la norma encaixi dins l'acord de governabilitat a què varen arribar PSIB, MÉS i Podem sobre aquesta qüestió.

"Això que ha dit Martí March no és el que s'havia acordat respecte de la LOMQE". Així s'ha manifestat la portaveu de Podem al Parlament i una de les negociadores de l'acord de govern, Laura Camargo”

Després de llegir en premsa titulars com ara “Educació salva els professors de música, plàstica i tecnologia” no ens ha quedat altra que desmentir totes les consideracions que hi consideram errònies en un comunicat on aprofundim en l’anàlisi de la proposta de la conselleria: “ des del comitè de vaga de l'Assemblea de Docents insisteixen a qualificar de ‘desencertada" l'activitat del conseller d'Educació del nou Govern. En aquest sentit, consideren que la resolució de Martí March sobre l'adopció de mesures provisionals que afecten els horaris lectius setmanals "és del tot insuficient" per pal·liar al màxim els efectes negatius que la LOMQE tindrà en l'ensenyament secundari i batxillerat l'any que ve. A hores d'ara, denuncien, "és l'única acció que s'ha anunciat amb vista al setembre".

Tot i que l'Assemblea de Docents admet que aquesta decisió "flexibilitza" les tres hores de lliure disposició i pot donar opció a "millorar l'organització horària" per donar entrada a les matèries més perjudicades, no veu que aquesta resolució "garanteixi" el manteniment d'hores lectives d'aquestes assignatures ni el manteniment del professorat tant fix com interí, "perquè no assegura la generalització de la protecció de les assignatures artístiques a tots els centres públics i concertats"’

És evident que la sintonia entre Govern i AD no acaba d’anar envant, no sabem si és qüestió de freqüència o d’ones hertzianes emperò ja està bé d’intentar menystenir-nos: que si primer insinu que AD és un jou, que si després t’obr les portes del Consolat de la Mar com a gest simbòlic de diàleg. Que si sou els promotors dels canvi, que sense vosaltres no haurien girat les tornes, que la vaga indefinida s’ha de mantenir, que no defalliu que nosaltres vos farem costat i paret sempre, a declarar-s’hi en contra públicament!!! Quina barraaaaaaa!!!

Sr conseller, Martí March (d’ara endavant MM o molt millorable) "Sense qüestionar la llibertat d'expressió de ningú, volem expressar que una persona en la seva posició, tenint pendent una negociació amb nosaltres, hauria de demostrar més responsabilitat política", a més, tractar de desqualificar-nos en entrevistes no fa bé a ningú i tampoc posar paraules que no hem dit en boca nostra (...) declarar-se en contra de la vaga indefinida tot i que els tres partits que fan costat al govern li han donat suport és inaudit".

"No sabem quin objectiu té amb tot això, però si el seu objectiu és crear un clima de negociació va ben errat".

Negociar, el que es diu negociar, escampant mentides abans i enrarint l’ambient...així no va bé, la cosa no va gens bé...Molt millorable, la qualificació seria la de molt millorable!!!

Des de l’AD no pretenem posar pal a les rodes, la nostra voluntat és la d’ajudar a construir un model d’educació. No som l’únic organisme que ho intenta i que hi creu cegament, per això, felicitam Edu21, que va aconseguir el premi Bartomeu Picornell.

Enhorabona, Edu21, a aquest moviment de base assembleari format per voluntaris d’una àmplia procedència social. Constituït l’agost de 2012, beu del Moviment de Renovació Pedagògica de Menorca, que des de fa més de 30 anys ha defensat l’escola pública de qualitat i ha treballat per la formació integral dels mestres menorquins. La vàlua d’aquest moviment és la capacitat d’integració, ja que començà amb un petit grup de trenta persones i ha acabat implicant-ne més de dos centenars. Docents, famílies, estudiants, sector productiu, tercer sector... han acabat confluint en una xarxa de treball que ha acabat creixent i fructificant en un document que pogués servir de base d’un futur pacte educatiu.

Tampoc no volem passar per alt que el TIL i la Llei de símbols ja són història i celebram la tornada a l’institut Ramon LLull. Evidentment, la mel se menja perquè és dolça, però, sobretot, perquè és curativa i té moltíssimes propietats que defensen el sistema immunològic!!! Aquesta és la manera de guarir ferides emperò la LOMQE ha ferit de mort l’ensenyament de moltes assignatures.

Sigau valents i publicau als mitjans la xifra exacta de llocs de feina perduts, professors que han quedat sense la seva destinació definitiva, gent que haurà de fer matèries de les quals no en són especialistes emperò que el títol antic de Filosofia i lletres els ho permet!!!

I, per acabar, celebram l’acord entre Govern i UIB per recuperar el model lingüístic a IB3, això sí, citats com estam, demà, com a comitè de vaga per parlar de temes tan importants com les substitucions, convé recordar que “els gestos i les maneres són tant importants com el fons. Pensam que si aquesta Conselleria hagués partit escoltant a TOTS els actors de la comunitat educativa, ens hauríem estalviat algunes de les desavinences que ja s'han posat de relleu”

Au, MM, anam per feina i bé des del principi i, sobretot, siguem conseqüents amb el que hem defensat: en voler, podem repassar l’hemeroteca i, si vos fa peresa, sempre podeu rellegir les classes de repàs. Salut!!!