SER MARE I MESTRA

Escric aquestes línies amb diverses intencions i per això em costa trobar el to, no sé ben bé a qui adreçar-me. M'agradaria que el llegís la gent que desconeix la nostra feina i la nostra situació com per exemple la nostra consellera i els nostres caps polititzats i que no arribàs a ser publicada al diari per manca de motius...

Primer de tot volia deixar constància de l'immens sentiment de gratitud que tenc per tenir una feina que em motiva i m'ajuda a créixer i per tenir dos fills sans i preciosos. Seguiré oferint el millor de mi perquè els dos projectes avancin amb els millors “resultats”.

Seguiré per exposar la dificultat de criar infants i fer feina. Sé que hi ha famílies amb una situació molt més difícil que la nostra i que m'he de sentir privilegiada per les condicions laborals que tenc (crec que són les mínimes que hauria de tenir tothom i per això intent lluitar). Les mestres i altres educadors sabem la importància de la dedicació familiar als infants i ben especialment en els primers anys de vida. És per això que la meva parella i jo hem optat perquè jo faci una mitja jornada mentres el nostre fill no tengui 3 anys. Tot i que la reducció d'un terç ens ajudaria molt més no la podré triar perquè seran els meus companys que carregaran íntegrament amb un “extra” d'hores sense retribuir ja que “La Conselleria” considera que no les ha de cobrir amb més personal.

La meva denúncia és la següent: els mestres ens retrobarem dia 1 de setembre per seguir organitzant el curs 2014/15 i la persona que cobreixi la meva mitja jornada no arribarà fins dia 10 o dia 11 al nostre centre, amb molta sort, perquè per “La Conselleria” les feines que feim quan els nins no són a les aules no són cabdals. Tothom ha viscut un començament i sap que els inicis són molt importants, crucials. I l'inici d'un curs escolar ho és especialment. En tenim per mostra el curs passat: un mal començament s'arrossega tot el curs, malgrat l'esforç i la bona voluntat de la majoria. Els que en patim les conseqüències directes d'una mala dotació de plantilla no només som els mestres sinó que també ho són els alumnes. Aquests 10 o 12 dies sense un mestre (o mig) provoca un enorme descontrol, estrès, caos... semblant al que es produeix quan passen 15 dies o més sense que es cobreixi la baixa d'un docent. Passarem de llis la resta de problemes que actualment ens descontrolen, estressen, inquieten, desesperen... als mestres i professors.

Encara que només sigui perquè s'acosten les eleccions, no ens cobririen les mitges-jornades des de dia 1 de setembre?

Ha de ser que també retallem el calendari i els Reis Mags arribin dia 1 de setembre... Per si de cas aquí tenen la meva carta.

UNA MARE I MESTRA

Més recent Anterior

Formulari de contacte