Santa Maria roda per l'educaciĆ³

La primera aturada del Debat tour, d'aquest curs 2014-15 va tenir lloc a Santa Maria aquest 20 de setembre, amb moltes activitats i una participaciĆ³ notable. Rodam per l'educaciĆ³ Ć©s el tĆ­tol metafĆ²ric que mostra la intenciĆ³ de treballar per avanƧar en la millora de la qualitat de l'educaciĆ³.

BĆ©, de fet, rodar per l'educaciĆ³ tambĆ© tenguĆ© a Santa Maria una mostra empĆ­rica. Hi haguĆ© bicicletes que rodaren 12h sense parar, perquĆØ el llum verd no s'apagĆ s. Quants quilĆ²metres, no se sap... perĆ² tampoc no importa, perquĆØ el mĆ©s important Ć©s la voluntat de rodar per l'educaciĆ³.

Biel Mesquida llegĆ­ el manifest de la Diada. Just abans havia tronat la batucada dels Sonats des Fossar (de Sineu). Una activitat frenĆØtica que podeu seguir a https://www.facebook.com/profile.php?id=100008414792688

Entre les conclusions de la jornada, destaquen la de Malen Dols que diguƩ

«Avui hem tengut una diada per l'educaciĆ³ inoblidable....PerĆ² queda encara molta de feina a fer....Com a mare, anim a tots els mestres que no aturin la seva lluita i que a mes intentin arribar a tota aquella gent que a dia de avui no entĆ©n que no es Ćŗnicament un conflicte pel catalĆ  i per l'anglĆØs. Hi ha molt mĆ©s... Explicau els problemes amb els que vos trobau cada dia a les aules... el que suposa per els nins... Tot el que fa la nova llei de educaciĆ³ (LOMQUE) i el Til...

I no vull quedarme sense dir que anim a totes les escoles concertades, mestres i direcciĆ³ a no acotar el cap i mirar cap a un altre lloc, per pors... pel que els ve marcat pels seus "superiors". Digau Basta! I uniu-vos. Feis FALTA!»

A mĆ©s de la taula rodona amb participaciĆ³ de pares, mares, docents... per posar en comĆŗ idees fonamentals, el pacte social per l'educaciĆ³ pren mostra de l'Edu21 de Menorca. TambĆ© hi ha en marxa la recollida de signatures En Defensa de l'EducaciĆ³, que es presentĆ  el passat mes d'abril i que aplega la voluntat de milers de persones que volen estabilitat i qualitat a l'educiĆ³. Aquest manifest, a mĆ©s, compta amb la participaciĆ³ del GTU, Ć©s a dir, un grup de treball de totes les parts de la comunitat educativa i docent, excepte el Govern.

Algunes altres de les conclusions del dia foren:

Dels pares «Com a pares no hem de fer d'espectadors, hem de ser un paper coprotagonista i hem d ser un enllaƧ important per arreglar el conflicte. Hem d'actuar, no deixar-nos dur pel primer q parla. Hem d'arribar a tothom. No ens hem de cansar amb el pare novell. No ens hem d'enfadar, hem de construir, volem una oportunitat d'explicar-nos, fer-los recordar q volem llibertat, sense imposicions, volem ser feliƧos sense que es passi per damunt els nostres drets fonamentals, no volem ser espectadors, no volem imposicions, volem estabilitat.»

Dels mestres i els llibres de text «Els mestres hem de comenƧar a rebotar-nos amb els llibres de text. Hi ha altres alternatives molt mĆ©s bones, Ćŗtils i mĆ©s econĆ²miques q podrĆ­em dur a terme, i en 30/40€ podrĆ­em desofegar a les famĆ­lies de despeses que tenen. I aquest joc el seguim els mestres. Estem en crisi i el mestre ha d'estar al costat del poble i no de la comoditat. Ɖs una guerra que no es pot lluitar a nivell personal, que ens hem d'unir molts en aquest pacte.
Tenim tants de mitjans de comunicaciĆ³ que el llibre de text ha caducat, tambĆ© les hem d'omplir als alumnes d'experiĆØncies, i altres informacions, q podem trobar als llibres, si al dia a dia. En definitiva, el mestre ha de sortir de la seva zona de confort, s'ha de reil·lusionar i ha de convertir l'educaciĆ³ una manera de viure, de sentir-la; si no ho aconsegueix, que canvi de tasca.»
MĆ©s recent Anterior

Formulari de contacte