dimarts, 28 d’abril de 2015

Mesa de negociació: El Director General d'Educació manté que l'aplicació de la LOMCE és innegociable.

La Conselleria ens vol comprar amb una proposta electroralista de recuperar els sexennis a partir d'octubre mentre es nega una vegada més a negociar l'ajornament de l'aplicació dels currículums ESO LOMCE i la paralització de les proves de 3r de primària, unes proves que costen a tot l'Estat 5,2 milions d'euros.

Avui horabaixa, 6 companys del comitè de vaga de l'Assemblea de Docents hem acudit a la mesa de negociació -juntament amb els companys del comitè de vaga sindical- convocada pel Director General d'Educació, Antoni Vera (únic alt càrrec present a la reunió). L'ordre del dia de la reunió, proposada per l'administració constava de dos punts. En el primer, es xerrava de l'aprovació de l'acta anterior. En el segon es plantejava una revisió de la taula reivindicativa de la vaga.

La nostra valoració prèvia a la reunió era que aquesta era una convocatòria a un mes d'eleccions i sense una proposta concreta per debatre. Encara així, pensaven que hi havia un tema que havia de ser prioritari per aquesta reunió: el desenvolupament de la LOMCE. Per això hem acudit a la reunió amb ganes de fer feina i amb voluntat negociadora.

Quant a les actes de les meses de negociació anteriors, hem rebutjat aprovar-les, doncs any i mig després de les reunions és impossible recordar si el que allà consta és realment el que es va xerrar.

Entrats en el punt de la taula reivindicativa, el Director General ha fet un repàs de l'estat de cada punt i ha aprofitat per explicar algunes de les bondats de les mesures que ha pres el seu equip. Nosaltres l'hem escoltat fins que s'ha aturat en el punt dels complements salarials. En aquest punt ens ha proposat una fórmula per a la recuperació del pagament dels sexennis a partir d'octubre. Aquest no seguiria com fins ara, sinó que s'hauria de complir un nou requisit de tipus avaluació, tot per complir amb dues lleis també aprovades pel Govern Bauzà (Llei de pressuposts de 2015 i Llei de farmàcies). Quan ens ha arribat el torn hem fet algunes argumentacions sobre el tema i hem conclòs que aquest era un assumpte que pel termini proposat no era urgent i que ens estimàvem més xerrar de l'aplicació de la LOMCE que està tenint diverses conseqüències als centres ja en l'actualitat. Cal dir que en cap moment ens ha sabut explicar a què es referia quan parlava d'avaluació, ni tampoc ens ha pogut concretar si hi havia partida pressupostària per la recuperació dels sexennis.

Hem recordat al Director General que les proves LOMCE que s'aplicaran als alumnes de 3r de primària els pròxims 19 i 20 de maig no tenen cap justificació pedagògica: Són 4 exàmens d'una hora en dos dies adreçats a infants de 8 anys; que seran passats als alumnes per mestres que no els fan classe; que no tenen res a veure amb cap prova que hagin fet mai; que serviran per qualificar numèricament els alumnes i el propi centre que, suposadament, haurà de fer un pla de millora amb el qual l'administració no s'ha compromès a res... I, fins i tot, hem insistit en el fet que aquest no és un instrument d'avaluació continua i formativa, i que contradiu l'ordre de 6 de març d'enguany sobre l'avaluació de l'aprenentatge a primària.

Tampoc ens hem oblidat de treure a la llum els problemes que generà la improvisació de l'arribada de la LOMCE a secundària i l'intent d'aprovar uns currículums a corre-cuita -rebutjats fins i tot pel Consell Escolar de les Illes Balears- que tindran conseqüències en els ensenyaments i en les plantilles.

Tot i que la nostra taula reivindicativa recull la retirada de la LOMCE, hem proposat negociar sobre la seva aplicació i Antoni Vera ens ha fet saber en diferents ocasions que aquest tema no és negociable i que segueixen amb la implantació d'aquesta llei. No ha escoltat a arguments.

Per la nostra part, li hem recordat que ens trobàvem en una mesa de negociació en el context d'una vaga i que amb aquesta actitud no s'ajudava a llevar tensió. També ens ha fet saber que no era la seva finalitat resoldre el conflicte. Nosaltres l'hem volgut posar en context i li hem recordat la mobilització de dissabte passat, el nostre acord de boicotejar les proves de 3r de primària, les jornades de vaga contra les proves de tercer de primària que s'han convocat a Madrid i a l'Aragó i les decisions d'algunes comunitats autònomes de no fer aquestes proves (Astúries) o de fer alguna cosa bastant diferent (Canàries, Euskadi...). L'hem avisat que les proves a 3r de primària es fan tan sols 5 dies abans de les eleccions, i que aquest govern es podia trobar amb un bon bollit just abans d'aquestes. No ha valgut de res.

La Conselleria s'ha pres la reunió d'avui com un mer tràmit i no ha mostrat gens d'interès a cercar solucions negociades. Vist això i arribats a aquest punt, només ens queda moure més fitxes per seguir evidenciant les barbaritats de la seva política educativa, que d'educativa no en té res.

Companyes i companys, preparau les vostres propostes al respecte per a una pròxima Assemblea de Docents. No podem quedar mans plegades. Hem entrat en la fase d'esprint i hem de saber acabar de posar al seu lloc una Conselleria i un Govern que ens han insultat i ignorat i que continuen ferms en la seva tasca de desmuntatge del sistema educatiu.