La primera aturada del Debat tour, d'aquest curs 2014-15 va tenir lloc a Santa Maria aquest 20 de setembre, amb moltes activitats i una participació notable. Rodam per l'educació Ć©s el tĆtol metafòric que mostra la intenció de treballar per avanƧar en la millora de la qualitat de l'educació.
BĆ©, de fet, rodar per l'educació tambĆ© tenguĆ© a Santa Maria una mostra empĆrica. Hi haguĆ© bicicletes que rodaren 12h sense parar, perquĆØ el llum verd no s'apagĆ s. Quants quilòmetres, no se sap... però tampoc no importa, perquĆØ el mĆ©s important Ć©s la voluntat de rodar per l'educació.
Biel Mesquida llegĆ el manifest de la Diada. Just abans havia tronat la batucada dels Sonats des Fossar (de Sineu). Una activitat frenĆØtica que podeu seguir a https://www.facebook.com/profile.php?id=100008414792688
Entre les conclusions de la jornada, destaquen la de Malen Dols que diguƩ
«Avui hem tengut una diada per l'educació inoblidable....Però queda encara molta de feina a fer....Com a mare, anim a tots els mestres que no aturin la seva lluita i que a mes intentin arribar a tota aquella gent que a dia de avui no entĆ©n que no es Ćŗnicament un conflicte pel catalĆ i per l'anglĆØs. Hi ha molt mĆ©s... Explicau els problemes amb els que vos trobau cada dia a les aules... el que suposa per els nins... Tot el que fa la nova llei de educació (LOMQUE) i el Til...
I no vull quedarme sense dir que anim a totes les escoles concertades, mestres i direcció a no acotar el cap i mirar cap a un altre lloc, per pors... pel que els ve marcat pels seus "superiors". Digau Basta! I uniu-vos. Feis FALTA!»
A més de la taula rodona amb participació de pares, mares, docents... per posar en comú idees fonamentals, el pacte social per l'educació pren mostra de l'Edu21 de Menorca. També hi ha en marxa la recollida de signatures En Defensa de l'Educació, que es presentà el passat mes d'abril i que aplega la voluntat de milers de persones que volen estabilitat i qualitat a l'edució. Aquest manifest, a més, compta amb la participació del GTU, és a dir, un grup de treball de totes les parts de la comunitat educativa i docent, excepte el Govern.
Algunes altres de les conclusions del dia foren:
Dels pares «Com a pares no hem de fer d'espectadors, hem de ser un paper coprotagonista i hem d ser un enllaƧ important per arreglar el conflicte. Hem d'actuar, no deixar-nos dur pel primer q parla. Hem d'arribar a tothom. No ens hem de cansar amb el pare novell. No ens hem d'enfadar, hem de construir, volem una oportunitat d'explicar-nos, fer-los recordar q volem llibertat, sense imposicions, volem ser feliƧos sense que es passi per damunt els nostres drets fonamentals, no volem ser espectadors, no volem imposicions, volem estabilitat.»
Dels mestres i els llibres de text «Els mestres hem de comenƧar a rebotar-nos amb els llibres de text. Hi ha altres alternatives molt mĆ©s bones, Ćŗtils i mĆ©s econòmiques q podrĆem dur a terme, i en 30/40€ podrĆem desofegar a les famĆlies de despeses que tenen. I aquest joc el seguim els mestres. Estem en crisi i el mestre ha d'estar al costat del poble i no de la comoditat. Ćs una guerra que no es pot lluitar a nivell personal, que ens hem d'unir molts en aquest pacte.
Tenim tants de mitjans de comunicació que el llibre de text ha caducat, tambĆ© les hem d'omplir als alumnes d'experiĆØncies, i altres informacions, q podem trobar als llibres, si al dia a dia. En definitiva, el mestre ha de sortir de la seva zona de confort, s'ha de reil·lusionar i ha de convertir l'educació una manera de viure, de sentir-la; si no ho aconsegueix, que canvi de tasca.»
BĆ©, de fet, rodar per l'educació tambĆ© tenguĆ© a Santa Maria una mostra empĆrica. Hi haguĆ© bicicletes que rodaren 12h sense parar, perquĆØ el llum verd no s'apagĆ s. Quants quilòmetres, no se sap... però tampoc no importa, perquĆØ el mĆ©s important Ć©s la voluntat de rodar per l'educació.
Biel Mesquida llegĆ el manifest de la Diada. Just abans havia tronat la batucada dels Sonats des Fossar (de Sineu). Una activitat frenĆØtica que podeu seguir a https://www.facebook.com/profile.php?id=100008414792688
Entre les conclusions de la jornada, destaquen la de Malen Dols que diguƩ
«Avui hem tengut una diada per l'educació inoblidable....Però queda encara molta de feina a fer....Com a mare, anim a tots els mestres que no aturin la seva lluita i que a mes intentin arribar a tota aquella gent que a dia de avui no entĆ©n que no es Ćŗnicament un conflicte pel catalĆ i per l'anglĆØs. Hi ha molt mĆ©s... Explicau els problemes amb els que vos trobau cada dia a les aules... el que suposa per els nins... Tot el que fa la nova llei de educació (LOMQUE) i el Til...
I no vull quedarme sense dir que anim a totes les escoles concertades, mestres i direcció a no acotar el cap i mirar cap a un altre lloc, per pors... pel que els ve marcat pels seus "superiors". Digau Basta! I uniu-vos. Feis FALTA!»
A més de la taula rodona amb participació de pares, mares, docents... per posar en comú idees fonamentals, el pacte social per l'educació pren mostra de l'Edu21 de Menorca. També hi ha en marxa la recollida de signatures En Defensa de l'Educació, que es presentà el passat mes d'abril i que aplega la voluntat de milers de persones que volen estabilitat i qualitat a l'edució. Aquest manifest, a més, compta amb la participació del GTU, és a dir, un grup de treball de totes les parts de la comunitat educativa i docent, excepte el Govern.
Algunes altres de les conclusions del dia foren:
Dels pares «Com a pares no hem de fer d'espectadors, hem de ser un paper coprotagonista i hem d ser un enllaƧ important per arreglar el conflicte. Hem d'actuar, no deixar-nos dur pel primer q parla. Hem d'arribar a tothom. No ens hem de cansar amb el pare novell. No ens hem d'enfadar, hem de construir, volem una oportunitat d'explicar-nos, fer-los recordar q volem llibertat, sense imposicions, volem ser feliƧos sense que es passi per damunt els nostres drets fonamentals, no volem ser espectadors, no volem imposicions, volem estabilitat.»
Dels mestres i els llibres de text «Els mestres hem de comenƧar a rebotar-nos amb els llibres de text. Hi ha altres alternatives molt mĆ©s bones, Ćŗtils i mĆ©s econòmiques q podrĆem dur a terme, i en 30/40€ podrĆem desofegar a les famĆlies de despeses que tenen. I aquest joc el seguim els mestres. Estem en crisi i el mestre ha d'estar al costat del poble i no de la comoditat. Ćs una guerra que no es pot lluitar a nivell personal, que ens hem d'unir molts en aquest pacte.
Tenim tants de mitjans de comunicació que el llibre de text ha caducat, tambĆ© les hem d'omplir als alumnes d'experiĆØncies, i altres informacions, q podem trobar als llibres, si al dia a dia. En definitiva, el mestre ha de sortir de la seva zona de confort, s'ha de reil·lusionar i ha de convertir l'educació una manera de viure, de sentir-la; si no ho aconsegueix, que canvi de tasca.»