El Fòrum Mundial de l'Educació fa costat a l'Assemblea en el seu conflicte amb el Govern

La lluita per la defensa de l'educació pública i de qualitat té en el moviment de les Illes Balears de referent a nivell internacional

Els quatre representants dels de la comunitat educativa de les Illes Balears (2 de l'Assemblea de Docents, un de Crida, un de l'STEI) han mostrat a la resta dels companys i participants del FME la situació de conflicte educatiu que es viu a les Illes.

Han estat convidats per l'organització del Forum i presentats pel Claudir Nespolo, secretari general del sindicat CUT a l' estat de Río Grande del Sur. En la presentació dels representants, s'ha visionat una i altra vegada el vídeo "Seguim LLuitam" amb les imatges de les mobilitzacions de les Balears.
Albert Sansano ha llegit la resolució del Consejo Internacional del FME per la qual el Consell Internacional del Fòrum Mundial de l'Educació fa costat a la lluita de la comunitat educativa de les Illes Balears mitjançant el comunicat:
“El Consejo Internacional del Foro Mundial de la Educación apoya la lucha del conjunto de la comunidad educativa (profesorado,padres y madres, alumnado...) y del conjunto de la sociedad balear contra política educativa y lingüística del Govern Balear. Una política contraria al derecho universal de la educación, una educación para todos y todas, a la normalización lingüística y a los derechos laborales del profesorado

La política del Govern balear se inserta en la políticas neoliberales impulsadas por las agencias internacionales y los gobiernos conservadores. Unas políticas que favorecen los intereses de los poderosos y son contrarios a la mayoria de la población. Los ajustes, los recortes, el TIL, una norma contra la lengua catalana, la ley de símbolos que va en contra de la libertad de cátedra y de expresión del profesorado son concreciones de todas esas políticas antisociales.

El Foro Mundial de Educación Pedagogía Regiones Metropolitanas y Periferias que está celebrándose en Canoas, Río Grande do Sul, Brasil, manifiesta todo su apoyo a la lucha ejemplar impulsada por los sindicatos STEI - Intersindical y CCOO y la Asamblea de Docentes de las Islas Baleares. Una lucha por una educación pública y de calidad, transformadora, democrática, y en catalán. La lucha iniciada hace años, ha tenido su momento álgido con la huelga indefinida al inicio del curso 2013-14 que tuvo un seguimiento masivo y fue acompañada con centenares de actos y manifestaciones. Un conflicto que permanece abierto y vivo.
Canoas, 23 de enero de 2014.
Més recent Anterior

Formulari de contacte